Hailavot… sau haisictir?

În vreme ce o parte a presei se isterizează şi stresează pe marginea crizei mondiale, altă „parte a presei” e în campanie. În primul caz, fericiţi ar trebui să fie cei ce nu citesc ziarele şi nu se uită la ştiri, fiindcă ar umbla pe stradă cu nodul stresului în gît. Nu zic că nu e „naşpa”, ba e!, dar nici să pui toată ziua pe prima pagină ştiri de genul: „Uzina Z dă afară 800 de oameni”, „Clujul aruncă 3000 de muncitori în stradă”, „În Bihor se închid 8 fabrici”, „La Vaslui investitorii fug ca potîrnichile…”, etc. Acum orice faliment, orice resturcturare (unele plănuite cu multe luni în urmă) sunt puse pe seama marii crize şi recesiunii… De aici pînă la nevroză e doar un pas. De aici şi pînă la a vedea în oamenii de pe stradă potenţiale victime sau în a ne vedea noi înşine condamnaţi şi pierzători e un singur pas.
În al doilea caz, presa de campanie îşi face treaba fără entuziasm. Ziarele nu mai cred nici ele în propriul succes şi în tiraj, nici măcar în „liniile” trasate de patroni şi îşi respectă „contractele” cu candidaţii la deputăţia de cartier. Şi aşa, din păcate puţini sunt cei ce mai cumpără ziarul dimineaţa. Dar tocmai de aceea ziarele au migrat pe Internet. Aici e o luptă mai vie, mai interesantă. Jurnalul de campanie şi blogul de campanie încearcă să obţină votul internauţilor (mulţi, pestriţi, da’ mulţi). Pe ediţiile electronice ale ziarelor apar bannere fel de fel, politicienii care se respectă şi-au făcut site. Şi nu vorbesc doar de ziarele mari ci şi de blogurile „mici”… Nu aţi remarcat că jurnaliştii de la ziarele mari şi-au făcut şi ei nişte ziare mai mici, blogurile? De ce oare? E ca o evadare spre un fel de independenţă, spre un tiraj personal mai bun decît cel tipărit al ziarului la care lucrează, evadare ce poate aduce şi ceva bănuţi? Posibil. Da, şi pe aceste pagini îşi pun candidaţii reclamele.
Mai mult chiar, un astfel de blogger, a găsit de cuviinţă să aducă lumea la vot prin site-ul http://hailavot.org/. Şi ne îndeamnă el acolo să votăm sau să nu votăm dar să aducem argumente pentru alegerea noastră. Şi aşa se mai rotunjeşte o comunitate în blogosferă: asta a polemicii cu a vota sau a nu vota. O comunitate cu aer cetăţenesc, cu pretenţii de responsabilitate civică şi cu ambiţia de a reduce absenteismul măcar prin… votul bloggerilor. Vot pentru ce, zic? Pentru deputăţia de cartier sau senatorul de sector… Parcă alegerile locale se repetă. Am senzaţia asta. Parcă e aiurea să văd cum posibilul deputat vine la mine în faţa blocului şi îmi promite că ghena de gunoi va mirosi mai puţin daca îî voi alege pe el, şi drept bonus îmi va planta şi un mesteacăn în faţa geamului! Nu?… Ce deputat o să-mi fie ăla care aşa înţelege să îmi ceară votul? Ce treabă va avea el cu chestiile astea promise acum, de acolo de la Bucureşti, din Casa Poporului, de unde m-aş aştepta la deciziile strategice pentru patrie?… Da’ primaru’ ales în primăvară, ce treabă mai are? Nu-i cam multă confuzie aici? 🙂 Hailavot?!… Da’ dacă partea cu criza, povestită la început, va pune nodul în gîtul alegătorilor mai repede şi mai grav decît ne aşteptăm? Tare mi-e teamă că atunci „hailavot” va deveni un mare şi indiferent haisictir.ro!

Gîndul tău

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.